13:23
Проект «Енергоефективні школи: нова генерація»

У 2017-2018 навчальному році до проекту «Енергоефективні школи: нова генерація» долучився 31 загальноосвітній навчальний заклад Луганської області. Серед них і Лозно-Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білокуракинського району. Всеукраїнський освітній Проект дозволив 131 учню цих навчальних закладів здобути нові актуальні компетентності у царині енергозбереження та житлово-комунального управління.
Завдяки участі у конкурсі на зменшення споживання електроенергії у рамках Проекту навчальні заклади Луганської області лише протягом трьох місяців зекономили 9723 кВт/год. За розрахунками експертів Проекту потенціал енергозаощадження за умови підключення до Проекту усіх загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів області протягом наступного навчального року може скласти 1129 МВт/год., що відповідно до діючих тарифів дозволить заощадити 2,60 млн. грн.
Енергоефективність - спосіб життя більшості громадян заможних країн світу, де вже давно економно та раціонально використовують енергетичні ресурси. Сучасна Україна впевнено крокує до енергонезалежності, але досягти успіху можливо не лише через виважені політичні рішення, а й завдяки поведінковим змінам у населення країни, що потребує системної та адресної інформаційно-просвітницької роботи.
Навчати енергоощадності краще змалечку - ламати вже сформовану звичку дуже складно. Тому у 2012 році з'явився проект «Енергоефективні школи: нова генерація». Його мета - виховання свідомого та відповідального майбутнього споживача енергоресурсів. Учні, що беруть участь у Проекті, вчаться розуміти технічні та фінансові проблеми енергопостачальних підприємств та підтримувати їх своїми діями: зберігати і раціонально використовувані енергетичні ресурси та своєчасно сплачувати за отримані послуги.
Вони дотримуються енергетично та екологічно грамотної поведінки та стилю життя. Разом із дітьми через такі зміни проходять і їхні батьки. У межах курсу учні планують та впроваджують інформаційні кампанії, спрямовані на підвищення обізнаності щодо енергозбереження та ощадливого ставлення до енергоресурсів серед учителів, батьків, мешканців мікрорайону. Над упровадженням Проекту працює Всеукраїнська благодійна організація «Інститут місцевого розвитку» (ВБО IMP).
На уроках курсу за вибором для 6-8 класів «Основи енергопостачання та енергозбереження» в межах Проекту розглядаються проблеми вичерпності енергетичних ресурсів, ощадного ставлення до них, виробництва енергії та її постачання до домівок учнів. Школярі відвідують із екскурсією місцеві підприємства із генерації теплової та електричної енергії. На завершальному етапі вони, вже обізнані, самостійно проводять енергоаудит шкільних приміщень і розробляють проектні пропозиції для підвищення енергоефективності свого навчального закладу.
Для учнів 9-11 класів Проект запропонував пізнавально-мотиваційний факультативний курс «Абетка з основ житлово-комунального управління». Його вивчення сприяє формуванню в дітей (які перебувають на порозі дорослого життя) нових ментальних установок, активної життєвої позиції, лідерських якостей. Практичний компонент курсу побудований на діловій грі «Розумний будинок» - конструкторі, що є зменшеною моделлю багатоквартирного будинку, де кожен учень має своє житло і виконує роль співвласника багатоквартирного будинку, може стати учасником життєвих ситуацій у сфері ЖКГ в ігровій формі.
Згодом дисципліни отримали інноваційне втілення. Вперше в Україні для вивчення шкільних предметів застосована он-лайн форма на базі програми дистанційного навчання.
Вона дозволила учням 79 загальноосвітніх шкіл України проходити одночасно два вищезгадані курси.
Гра «Розумний будинок» також стала комп’ютерною. До співфінансування Проекту долучилися органи місцевої влади, виробники енергоефективних матеріалів і обладнання, міжнародні фінансові та донорські організації.
За чотири роки Проект упроваджений у 295 школах. До його активностей долучилися понад 128 тис. осіб (як самі учасники, так члени їхніх сімей, друзі та сусіди, мешканці мікрорайону).
У 2017 році географія Проекту була суттєво розширена - відтепер кожен ЗНЗ України, без будь-яких погоджень та дозволів, абсолютно безкоштовно зможе зареєструватися та обрати до вивчення бажаний навчальний курс. Плановий показник залучення шкіл на 2017-2018 н. р. становив 500 ЗНЗ, проте активність навчальних закладів та бажання зробити свій внесок у енергонезалежність нашої держави значно перевершили всі очікування - учасниками Проекту у даному навчальному році стали 858 шкіл з 475 міст та сіл 23 областей України.
У межах Проекту п’ятий рік поспіль проводиться конкурс на зменшення споживання електричної енергії. Упродовж 4 хвиль Проекту учасникам вдалося заощадити 478 тис. кВт/год. або більше 1,07 млн. грн. За період впровадження п’ятої хвилі Проекту учасниками зекономлено ще 468268 кВт/год. на суму 1039555 грн. Тобто сумарне зменшення споживання електричної енергії завдяки Проекту становить 946 тис. кВт/год, вартістю 2,11 млн. грн. і дані цифри будуть значно більшими за підсумками наступного навчального року.
Родини, що брали участь у додатковому сімейному конкурсі на збереження енергоресурсів, інвестували в енергозбереження у своїх оселях понад 640 тис. грн., їхня річна економія в результаті впровадження енергоефективних заходів становила 202 тис. грн. або 164,1 МВт/год. електричної та теплової енергії.
125 шкіл після участі в Проекті реалізували енергоефективні заходи вартістю від 10 тис. грн. до 180 тис. грн. Більшість - за проектними пропозиціями, розробленими школярами. Діти не лише отримали корисні навички, а й допомогли своїм школам стати енергоефективними, теплими, затишними.
«Родзинкою» Проекту є створення у Програмі дистанційного навчання трьох міжрегіональних класів із Бурштина (Івано-Франківська область) та Зеленодольська (Дніпропетровська область), у кожному з яких навчалися по 8 учнів з обох міст.
Упродовж навчання для учнів міжрегіональних класів проводилися цікаві тренінги, виїзні екскурсії та різноманітні активності. Фінальна ж зустріч із підбиттям підсумків та нагородженням учасників відбулася на базі відпочинку на березі Азовського моря та супроводжувалася відвідуванням Богієвської вітрової електростанції.
У рамках нового формату навчання учасники не лише отримали корисні знання, вміння та навички з енергоефективності та житлово-комунального управління, а і налагодили командну роботу та дружні стосунки, незважаючи на відстань між їхніми містами.
Проект готовий і надалі підтримувати подібні міжрегіональні ініціативи. Проект «Енергоефективні школи: нова генерація» - те, чого потребує нова українська школа. Ми безкоштовно пропонуємо: інтерактивне навчання, що має практичну спрямованість; інноваційну он-лайн платформу, яка не має аналогів в Україні та дозволяє навчатися дистанційно; великий перелік різноманітних відео та презентаційних навчальних матеріалів; можливість у режимі реального часу спостерігати за засвоєнням учнями тем; методики, що сприяють більш глибокому опануванню нових знань і роблять навчальний процес мотивованим та цікавим.
Шоста хвиля Проекту «Енергоефективні школи: нова генерація» розпочинається у 2018-2019 н. р. Пропонуємо навчальним закладам взяти участь у Проекті, стати енергоефективними та зробити свій внесок у енергонезалежність країни.

Р.ТОРМОСОВ, виконавчий директор ВБО «Інститут місцевого розвитку»
За матеріалами «Життя Білокуракинщини»

Категорія: Життя Білокуракинщини | Переглядів: 88 | Додав: portalbk | Теги: портал, газета, Білокуракинський, життя, сайт, читати, Білокуракине, 2018 року, білокуракинщини, онлайн | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar